ASBESTAFHENTNING

Med Asbestafhentningsmodulet kan kommunen eller affaldsselskabet tilbyde borgere og virksomheder mulighed for at bestille afhentning af fyldte big bags i den uge, det ønskes.

 

 

Systemet forudsætter, at AffaldsShop bruges til bestilling og køb af big bags, da brugerens ordrenummer benyttes til bestillingen af afhentningen.

Både kommunen og renovatøren får besked ved en bestilling, og renovatøren kan bruge informationer fra systemet til at planlægge rute og kørsel. Efter afhentningen er afsluttet, foretager renovatøren en markering i systemet (evt med angivelse af afhentningsdag og vægt) og sagen kan lukkes.

Implementering

Løsningen integreres typisk på hjemmesiden sammen med AffaldsShop’en. Den konkrete implementering af frontend’en på hjemmesiden aftales på forhånd.

Der er udarbejdet en implementeringsmanual, som er tilgængelig og kan anvendes af IT afdelingen for at implementere løsningen bedst muligt på den eksisterende hjemmeside.

Referencer

Løsningen er oprindeligt udviklet i samarbejde med Kolding Kommune, og den anvendes også af DIN Forsyning, Esbjerg Kommune, Revas, og Nordfyns Kommune, og fra 1. oktober 2024 også af Nomi4s.